Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Prodávající
1.1.1. Internetový obchod umístěný na internetové doméně www.sportagon.cz (dále jen
„internetový obchod“) je provozován společností SPORTAGON CZ s.r.o. se sídlem
Urešova 1737, Kunratice, 148 00 Praha, IČO: 24129399, zapsanou v obchodním rejstříku
vedeným Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 181265, (dále jen „prodávající“).
Vybrané kontaktní údaje prodávajícího:
e-mail: info@sportagon.cz
telefon: +420 224 311 203
showroom: Urešova 1737, Praha-Kunratice, PSČ: 148 00
bankovní spojení: Raiffeisenbank a.s., č. účtu: 6213596028/5500
1.2. Kupující
1.2.1. Kupujícím je každý návštěvník internetového obchodu za účelem potenciální koupě zboží, a to
bez ohledu na to, zda jedná jako spotřebitel, nebo jako podnikatel (dále jen „kupující“).
1.2.2. Podnikatelem je kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy (definice v čl. 1.3.1) jedná
v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo tato činnost souvisí s jeho vlastní
obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či jedná v rámci samostatného výkonu svého
povolání (dále jen „podnikatel“).
1.2.3. Spotřebitelem je kupující, který není podnikatelem (dále jen „spotřebitel“).
1.3. Obchodní podmínky
1.3.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „VOP“) upravují
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran, tedy prodávajícího a kupujícího, vzniklé
na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím
internetového obchodu za účelem koupě zboží (dále jen „smlouva“) nebo v souvislosti
s takovou smlouvou. Způsob uzavření smlouvy je uveden v čl. 2.3 VOP.
1.3.2. Tyto VOP tvoří v souladu s ust. § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále také jen „občanský zákoník“) nedílnou součást smlouvy. Pokud není
ve smlouvě nebo v jejích přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost
některých ustanovení těchto VOP není smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi
prodávajícím a kupujícím vyloučena nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné
vztahy smluvních stran tyto VOP.
1.3.3. Právní vztahy smluvních stran výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými
ustanoveními občanského zákoníku. Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem se
současně řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
(dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
2. PROCES UZAVŘENÍ SMLOUVY, ZPŮSOB DOPRAVY A PLATBY
2.1. Nabídka zboží
2.1.1. Zboží nabízené prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu je nabídkou zboží, která
má pouze informativní charakter. Samotná nabídka zboží se, bez dalšího, nepovažuje za návrh
dodat zboží ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a prodávající není povinen uzavřít
smlouvu ohledně nabízeného zboží. Obrazové záznamy (fotografie a vizualizace) zboží mají
pouze ilustrativní charakter a mohou se mírně lišit od reálné podoby zboží.
2.2. Objednávka
2.2.1. Objednávku může kupující vytvořit pomocí formuláře na stránkách internetového obchodu.
Při vytvoření objednávky pomocí formuláře kupující nejprve vybere zboží, o které má zájem.
Stránka 2 z 8
Po zvolení požadovaného množství, způsobu dopravy (čl. 2.4 VOP) a způsobu platby
(čl. 2.5 VOP) kupující potvrdí svou objednávku kliknutím na tlačítko „koupit“, čímž podá
závazný návrh na uzavření smlouvy (dále také jen objednávka“).
2.2.2. Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že si tyto VOP přečetl a v celém rozsahu s nimi
souhlasí.
2.3. Uzavření smlouvy
2.3.1. Prodávající se zavazuje přijmout návrh smlouvy kupujícího (objednávku), pokud tento návrh
není v rozporu s těmito VOP. Prodávající potvrdí přijetí návrhu prostřednictvím zprávy na
elektronickou adresu kupujícího.
2.3.2. Smluvní vztah (smlouva) mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky
(akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu na elektronickou adresu, kterou uvedl
v objednávce. Součástí přijetí objednávky prodávajícím jsou kompletní informace k provedení
platby kupujícím. Pokud výše objednávky nedosahuje minimální výše hodnoty objednávky,
uvedené v bodě 2.3.5., má v takovém případě prodávající právo e-mailovou zprávou od
potvrzení objednávky ustoupit.
2.3.3. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti
s uzavřením smlouvy (např. náklady na internetové připojení nebo náklady na telefonní
hovory) nese kupující sám.
2.3.4. Kupující je oprávněn pro dodání zboží vybrat výhradně z následujících variant:
2.3.4.1. dodání na adresu v rámci území České republiky, Slovenské republiky, Polské
republiky, Slovinské republiky a Spolkové republiky Německo; nebo
2.3.4.2. osobní odběr na výdejním místě (showroom).
2.3.5. Minimální výše hodnoty objednávky (cena zboží „netto“ bez poplatků, tedy např. bez
poplatku za dopravu) je:
2.3.5.1. zásadně 200,- Kč a
2.3.5.2. u objednávek zboží s dopravou mimo Českou republiku 500,- Kč.
Nedosahuje-li objednávka kupujícího výše uvedených hodnot, není prodávající povinen
objednávku akceptovat a smlouva tak nevznikne.
2.4. Způsob dopravy
2.4.1. Není-li ve smlouvě sjednáno jinak, způsob dodání zboží určuje prodávající. V případě, že je
způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího (dále v čl. 3 VOP), nese kupující
riziko s takovým způsobem dopravy spojené, včetně případných dodatečných nákladů na
zvolený způsob dopravy.
2.5. Způsob platby a cena zboží
2.5.1. Kupující má pro provedení platby kupní ceny objednávaného zboží (dále jen „cena“) na výběr
následující způsoby platby:
2.5.1.1. platební kartou po internetu přes platební bránu;
2.5.1.2. na dobírku při převzetí zboží od přepravce.
2.5.1.3. online bankovním převodem – rychlý převod peněz z vybraných bank
2.5.1.4. okamžitou platbou přes služby třetích stran jako je Google Pay, M-platba, aj.
Výběrem kupujícího dle tohoto odst. 2.5.1 VOP není dotčeno právo prodávajícího požadovat
po konkrétním kupujícím v odůvodněných případech platbu předem a umožnit takovému
kupujícímu platbu pouze tímto způsobem a právo smluvních stran na dohodnutí jiného
způsobu platby.
2.5.2. Při volbě platby platební kartou po internetu, platby Google Pay, M-platbou či jinou
okamžitou platbou, bude kupující po dokončení objednávky přesměrován na platební server
třetí strany, kde vyplní potřebné platební údaje. Po ověření jejich platnosti bude objednávka
potvrzena a cena odečtena z účtu kupujícího.
2.5.3. Při volbě platby online bankovním převodem, bude kupující přesměrován přes platební bránu
do prostředí internetového bankovnictví vybrané banky. V bankovnictví se zobrazí
Stránka 3 z 8
předvyplnění bankovní příkaz. Po ověření jeho platnosti, bude objednávka potvrzena a cena
odečtena z účtu kupujícího.
2.5.4. V případě platby na dobírku při převzetí zboží od přepravce je cena splatná při převzetí
a prodávající si vyhrazuje právo připočíst náklady za vybavení dobírky k ceně objednávky dle
aktuálního ceníku přepravce.
2.5.5. Po připsání platby na účet prodávajícího bude kupujícímu zaslán daňový doklad (faktura)
k zakoupenému zboží zpravidla společně se zbožím. Na vyžádání lze daňový doklad (fakturu)
zaslat i elektronicky.
2.5.6. Instalace zboží ani montáž nejsou součástí ceny, není-li výslovně uvedeno jinak.
2.5.7. Veškeré změny, včetně změn cen v internetovém obchodě, jsou vyhrazeny. Cena je platná
v době objednání.
2.5.8. Ceny jsou uvedeny včetně DPH, pokud není u ceny výslovně uvedeno, že cena je uvedena bez
DPH.
2.6. Práva a povinnosti vyplývající z uzavření smlouvy
2.6.1. Prodávající je povinen dodat kupujícímu objednané zboží za sjednanou cenu a kupující je
povinen zboží převzít a uhradit cenu.
2.6.2. V případě porušení podmínek smlouvy nebo VOP kupujícím si prodávající vyhrazuje právo
odstoupit od smlouvy. Pokud zákon nestanoví jinak, kupujícímu v takovém případě vzniká
povinnost uhradit prodávajícímu veškeré náklady spojené se smlouvou a jejím plněním,
zejména pak náklady na zaslání zboží, případně náklady na dobírku, pokud jej kupující
nepřevezme.
2.6.3. Kupující je povinen zejména při objednávání zboží uvádět správné a pravdivé údaje. Údaje
nezbytné pro uzavření smlouvy uvedené kupujícím jsou prodávajícím považovány za správné.
2.6.4. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826
odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
2.6.5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.
2.6.6. Kupujícímu výslovně souhlasí s tím, aby mu prodávající veškerá sdělení doručoval
elektronickou formou na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce.
3. DODÁNÍ ZBOŽÍ
3.1. Dodací lhůta
3.1.1. Prodávající se, při zohlednění podmínek uvedených níže, zavazuje odeslat zboží kupujícímu
v nejbližším možném termínu, nejpozději pak:
3.1.1.1. 7 dnů od přijetí platby v případech ostatních způsobů platby dle čl. 2.5.1.1.
nebo 2.5.1.3 a 2.5.1.4. VOP; kromě případů uvedených v bodě 3.1.1.3 VOP.
3.1.1.2. 7 dnů ode dne uzavření smlouvy v případě platby na dobírku dle č. 2.5.1.2.
VOP, kromě případů uvedených v bodě 3.1.1.3 VOP.
3.1.1.3. V případě, že zboží nemůže být odesláno do 7 dnů od přijetí platby, je tato
informace uvedena u konkrétního výrobku v internetovém obchodě nebo
bude zákazník informován e-mailem. (zpravidla se jedná o zboží, které je na
externím skladu nebo na skladu dodavatele).
3.1.1.4. V případě osobního odběru na výdejním místě (showroom) prodávající
do 7 dnů od přijetí platby připraví zboží pro kupujícího k vyzvednutí a bude jej
v tomto stavu udržovat alespoň následujících 10 dnů.
3.1.2. V den odeslání zboží prodávající zašle kupujícímu formou e-mailové zprávy potvrzení o
odeslání zboží.
3.1.3. Prodávající vždy zašle kupujícímu v souladu s odst. 2.5.5. VOP daňový doklad (fakturu)
v listinné podobě společně se zbožím. Doklad o zakoupení zboží uvádí datum prodeje,
označení zboží, cenu a údaje o prodávajícím. Na žádost kupujícího prodávající zašle
kupujícímu daňový doklad (fakturu) i elektronicky.
Stránka 4 z 8
3.2. Přeprava, doručení a převzetí zboží
3.2.1. Kupující nabývá vlastnické právo ke kupovanému zboží jeho převzetím. Okamžikem převzetí
zboží také na kupujícího přechází nebezpečí škody na zboží.
3.2.2. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží
a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení
obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky se doporučuje kupujícímu zásilku od
přepravce nepřevzít a vyplnit záznam o poškození zásilky. Podpisem protokolu o převzetí
dopravci kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
3.2.3. Reklamace mechanického poškození zboží, neodpovídajícího zboží apod., které nebyly patrné
při převzetí zásilky od přepravce, je kupující povinen uplatnit neprodleně po jejich odhalení.
Prodávající neodpovídá za poškození zboží vzniklé při jeho přepravě, pokud kupující
neprodleně toto poškození neuplatní v souladu s odst. 3.2.1 a 3.2.3 VOP.
3.2.4. Je-li z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem,
než bylo uvedeno v objednávce (větší než běžný rozměr zboží, např. florbalová branka), je
kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s opakovaným doručováním zboží,
resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
3.2.5. V případě, že dojde k nevyzvednutí objednaného zboží kupujícím, prodávající nebude povinen
pro případ dalších objednávek zboží dodat nebo může požadovat platbu předem.
3.2.6. Prodávající si v souladu s čl. 2.5.4 VOP vyhrazuje právo uplatnit náklady spojené s dodáním
zboží. Aktuální výše nákladů spojených s dodáním je následující:
3.2.6.1. Osobní odběr (showroom) 0,- Kč
3.2.6.2. PPL doručení na adresu (po ČR) 115,- Kč
3.2.6.3. PPL výdejní místa a PPL boxy (po ČR) 95,- Kč
3.2.6.4. Zásilkovna na výdejní místo 115,- Kč
3.2.6.5. Zásilkovna doručení na adresu 115,- Kč
3.2.6.6. GLS doručení na adresu 115,- Kč
3.2.6.7. GLS výdejní místa včetně GLS Box 95,- Kč
3.2.6.8. PPL – Slovensko 199,- Kč
3.2.6.9. PPL – Polsko 199,- Kč
3.2.6.10. PPL – Slovinsko 299,- Kč
3.2.6.11. PPL – Německo 259,- Kč
3.2.6.12. GLS – Německo 245,- Kč
3.2.7. V případě objednávky s dodáním v rámci ČR v celkové hodnotě alespoň 2.500, - Kč (cena zboží
„netto“ bez poplatků, tedy např. bez poplatku za dopravu), má kupující nárok na dopravu
zdarma. V případě objednávky s dodání do zahraničí má kupující nárok na dopravu zdarma od
výše objednávky minimálně v hodnotě 4.500,- (cena zboží „netto“ bez poplatků, např. bez
poplatků za dopravu).
3.2.8. Pokud si kupující v jednom kalendářním dni objedná (prostřednictvím jedné či více
objednávek např. na dobírku) celkem více než 4 kusy zboží může prodávající požadovat
úhradu zboží předem jako jedinou možnost úhrady. Tuto možnost si prodávající vyhrazuje, v
rozsahu umožněném zákonem, i v případě opakovaného neodůvodněného vracení zjevně
používaného zboží ze strany téhož kupujícího a/nebo opakovaného bezdůvodného
nepřevzetí objednaného zboží.
4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
4.1. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem
4.1.1. Pokud je smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (prostřednictvím
internetového obchodu), má spotřebitel v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku
právo bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti (14)
dní ode dne převzetí zboží.
Stránka 5 z 8
4.1.2. Pokud spotřebitel v zákonné čtrnáctidenní lhůtě oznámí prodávajícímu, že od smlouvy
odstupuje a zboží, včetně všech jeho součástí a příslušenství, zároveň vrátí prodávajícímu
ve lhůtě čtrnácti (14) dní od odstoupení od smlouvy, smlouva se od počátku ruší.
4.1.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy spotřebitel o svém odstoupení
od smlouvy informuje prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například
dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem). Pro
maximální administrativní zjednodušení a urychlení procesu odstoupení od smlouvy může
spotřebitel využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je ke stažení na
webových stránkách www.sportagon.cz. V oznámení odstoupení od smlouvy musí být
v každém případě uvedeno alespoň jméno a příjmení spotřebitele, číslo objednávky, označení
zboží a číslo účtu pro vrácení ceny, nebo její části.
4.1.4. Lhůta pro odstoupení od smlouvy v zákonné čtrnáctidenní lhůtě se považuje za zachovanou,
pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.
4.1.5. V případě, že spotřebitel odstoupí od smlouvy v zákonné čtrnáctidenní lhůtě a vrácené zboží
není kompletní nebo je prokazatelně použité či poškozené (např. sundání fólie z omotávky
hole, evidentní použití, poškrábání/opotřebení dolního okraje čepele florbalové hole,
poškozený lak na holi, znečištění textilu a obuvi, opotřebení kolen u brankářských kalhot, aj.),
má prodávající vůči spotřebiteli nárok na náhradu škody, resp. na částku odpovídající snížené
hodnotě vraceného zboží, s čímž spotřebitel tímto souhlasí. Prodávající v takovém případě
vrací spotřebiteli takto ujednanou sníženou cenu. V případech, kdy bude zboží dále
neprodejné (např. v případě jeho zničení nebo rozsáhlého poškození nebo odstranění
symbolů příslušné firemní značky/loga/štítku atp.) může pohledávka prodávajícího činit
částku odpovídající plné ceně zboží, což tímto spotřebitel bere na vědomí a souhlasí s tím.
4.1.6. Spotřebitel bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. d) a písm. g) občanského
zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy v případě zboží, které (i) bylo vyrobeno podle
požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám nebo které
(ii) je zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není
vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil (např. omotávka rukojeti florbalové hole).
4.1.7. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě zakoupení obuvi, je zákazník povinen si boty
vyzkoušet ihned po jejich převzetí, z hygienických důvodů v čisté ponožce, aby nedošlo
k zásahu do zdravotní nezávadnosti obuvi. V Případě odstoupení od smlouvy, jejímž
předmětem byla koupě obuvi, je kupující povinen obuv vrátit ve zcela perfektním stavu,
čistou, nenošenou a v originální krabici, která je považována za součást obuvi. V opačném
případě nebude zákazníkovi umožněno od smlouvy odstoupit.
4.2. Důsledky odstoupení od smlouvy spotřebitelem
4.2.1. Odstoupí-li spotřebitel oprávněně od smlouvy, s ohledem na čl. 4.2.2 VOP, je prodávající
povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit
spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající vrátí peněžní prostředky
spotřebiteli v zásadě stejným způsobem, jako je přijal, ledaže spotřebitel s jiným způsobem
souhlasil nebo prodávajícímu vzniknou další náklady.
4.2.2. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky
spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu
odeslal.
4.2.3. Spotřebitel vždy hradí náklady související se zpětným dodáním zboží prodávajícímu.
4.2.4. Náklady na dodatečné služby spojené s dodáním zboží spotřebiteli (vč. zejména nákladů na
službu dobírky) se nevrací.
4.2.5. Je-li společně se zbožím poskytnut spotřebiteli bonus (dárek, sleva, doprava zdarma atd.), je
mezi prodávajícím a spotřebitelem uzavřena darovací smlouva s rozvazovací podmínkou,
že dojde-li k odstoupení od smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně
takového bonusu účinnosti a spotřebitel je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i
poskytnutý bonus.
4.2.6. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy neoprávněně a zašle přesto zboží prodávajícímu,
nebude zboží přijato, případně bude na náklady spotřebitele zasláno zpět a v případě
Stránka 6 z 8
prokazatelného vrácení nedoručitelné zásilky bude takové zboží skladováno na náklady
spotřebitele.
4.3. Odstoupení od smlouvy prodávajícím
4.3.1. Prodávající klade důraz na vlastní na dobrou orientaci v oblasti trhu s prodávaným zbožím
a zároveň také dostatečné zásobení prodávaným zbožím, přesto může výjimečně dojít
k situacím, kdy nebude schopen objednané zboží dodat za podmínek sjednaných ve smlouvě.
Prodávající si proto vyhrazuje právo v takových případech odstoupit od smlouvy a kupující s
takovým postupem pro takové výjimečné případy tímto souhlasí.
4.3.2. Prodávající má právo odstoupit od smlouvy též tehdy, došlo-li k výrazným změnám cen
dodavatele objednaného zboží, došlo-li k výrazným změnám cen přepravy zboží, nebo zjistí-li
prodávající, že zboží bylo omylem nabízeno za chybnou cenu a kupující neakceptoval
příslušnou změnu smlouvy, tj. zvýšení ceny zboží či zvýšení nákladů na přepravu. Kupující je
s tímto oprávněním prodávajícího obeznámen a zároveň s ním souhlasí.
4.3.3. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy
uzavřené s kupujícím, resp. s takovým kupujícím smlouvu vůbec neuzavřít, pokud kupující
v některém z předchozích závazkových vztahů s prodávajícím porušil jakoukoliv svou
povinnost podstatným způsobem. Porušení předchozího závazkového vztahu podstatným
způsobem se považuje pro účely odstoupení od smlouvy za chování ve smyslu § 2002 odst. 2
občanského zákoníku.
4.3.4. Pokud prodávající odstoupí od smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat kupujícího
na elektronickou adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky. Dále je povinen vrátit
kupujícímu plnou cenu zboží, pokud již tato byla uhrazena, případně sníženou v souladu s
těmito VOP.
5. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMACE (REKLAMAČNÍ ŘÁD)
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
5.1. Práva a povinnosti prodávajícího a spotřebitele ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými předpisy, zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku
a zákonem o ochraně spotřebitele.
5.2. Prodávající odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá
spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal, zboží:
5.2.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
5.2.2. je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil;
5.2.3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo
instalaci;
5.2.4. je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích
osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li
technických norem;
5.2.5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a
bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně
očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže
smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
5.2.6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které
může kupující rozumně očekávat;
5.2.7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu
poskytl před uzavřením smlouvy.
5.3. Vadou zboží není, jedná-li se o:
5.3.1. opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním; nebo
5.3.2. u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.;
Stránka 7 z 8
5.4. Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel vadu sám způsobil, nebo ji způsobila
třetí osoba odlišná od prodávajícího a bez jeho zavinění.
PROCES VYTÝKÁNÍ VAD (tzv. REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ či UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ)
5.5. Spotřebitel je oprávněn vytknout vadu (tj. reklamovat či uplatnit právo z vady), která na věci projeví
v zákonem stanovené době, tj. 24 měsíců od převzetí zboží. Pro koupi použitého zboží se doba uvedená
v předchozí větě zkracuje na 12 měsíců.
5.6. Spotřebitel může vytknout vadu dodáním reklamovaného zboží prodávajícímu na adresu sídla a
výdejního místa (showroom): Urešova 1737, Praha-Kunratice, PSČ: 148 00, a to zasláním zásilky, nebo
osobním doručením. Současně s dodáním reklamovaného zboží Spotřebitel má povinnost vytknout
prodávajícímu vadu, tedy dodat popis vady zboží nebo popsat projevy vady a prokázat uzavření smlouvy.
Pro tyto účely může spotřebitel využít reklamační formulář, který je ke stažení na webových stránkách
www.sportagon.cz. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od
spotřebitele reklamované zboží.
5.7. Prodávající potvrdí spotřebiteli přijetí reklamace. Součástí takového potvrzení bude mimo jiné
identifikace prodávajícího a spotřebitele, co je obsahem reklamace dle spotřebitele, jaký způsob vyřízení
reklamace spotřebitel požaduje, kontaktní údaje spotřebitele pro jeho informování o vyřízení reklamace,
datum a místo přijetí reklamace a podpis zástupce prodávajícího.
5.8. V případě oprávněné reklamace, tedy má-li zboží skutečně vadu, za kterou nese prodávající
odpovědnost, má spotřebitel nárok požadovat její odstranění. Spotřebitel v takovém případě má právo
podle své volby požadovat:
5.8.1. dodání nové věci bez vady (výměnu zboží); nebo
5.8.2. opravu zboží;
ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný;
to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může
být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s
ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Spotřebitel má právo požadovat:
5.8.3. slevu z ceny zboží; nebo
5.8.4. odstoupení od smlouvy (vrácení kupní ceny);
pokud prodávající:
5.8.5. vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s výše uvedeným;
5.8.6. se vada projeví opakovaně;
5.8.7. je vada podstatným porušením smlouvy; nebo
5.8.8. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené
době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není
nevýznamná.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté,
co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
5.9. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode
dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem výslovně nedohodne na delší lhůtě.
O tom, že byla reklamace vyřízena a jakým způsobem byla vada odstraněna, je prodávající povinen
spotřebitele informovat, a to na elektronickou adresu, kterou uvedl při reklamaci nebo prostřednictvím
jiného kontaktního údaje, dle kterého bude možno spotřebitele upozornit na vyřízení reklamace.
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů na dopravu zboží k
Prodávajícímu, které mu budou vráceny na základě předložení dokladu o zaplacení.
Stránka 8 z 8
5.10. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně
potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
5.11. V případě opravy zboží prodávající v oznámení dle odst. 5.9 VOP uvede lhůtu pro vyzvednutí opraveného
zboží. V případě, že si spotřebitel zboží nevyzvedne ve lhůtě stanovené prodávajícím, je prodávající
oprávněn účtovat si přiměřené skladné. O tomto postupu musí prodávající spotřebitele předem
upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
6. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
6.1. Nakládání s osobními údaji kupujícího podléhá právním normám týkajících se ochrany osobních údajů,
zejména zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů). Zásady, kterými se zpracování osobních údajů kupujícího řídí, jsou obsaženy
v dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“, který je k dispozici na webových stránkách
www.sportagon.cz.
7. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ
7.1. Jazykem komunikace mezi prodávajícím a kupujícím a jazykem smlouvy je český jazyk. Uzavřené smlouvy
jsou archivovány prodávajícím v elektronické podobě a nejsou přístupné jiným osobám.
7.2. Veškerá sdělení v souvislosti se smlouvou si smluvní strany vzájemně doručují přednostně elektronickou
formou, a to na e-mailové adresu uvedené ze strany kupujícího v objednávce a ze strany prodávajícího
v těchto VOP.
7.3. Smlouva se řídí českým právním řádem, zejména pak občanským zákoníkem.
7.4. V případě stížností se každý může obrátit na statutárního zástupce prodávajícího Ing. Michala Bauera,
SPORTAGON CZ s.r.o., Urešova 1737, Praha-Kunratice, PSČ: 148 00, email: info@sportagon.cz.
7.5. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů vyplývajících ze smlouvy provádí Česká obchodní inspekce,
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, jejíž internetové stránky jsou www.coi.cz. Orgánem
státního dohledu je Česká obchodní inspekce, Úřad pro ochranu osobních údajů a Živnostenský úřad.
AKTUALIZACE: 18. 8. 2025